onsdag 23 januari 2013

Planeringsdagar med den smala linjen

Idag och imorgon har jag planeringsdagar med jobbet. Vi har bokat in oss i ett konferensrum på ett ställe med god mat och mysig, fräsch atmosfär. Såklart finns det frestelser för en sån som mig som älskar allt onyttigt. När vi kom in i konferensrummet låg en chokladbit på varje block och det fanns en fruktskål med mer choklad i. Efter lunchen kunde man ta kaffe, te och kaka. Till eftermiddagsfikat dukade de fram stora, saftiga kanelbullar. Mina kollegor vet att jag är en sucker för choklad, så alla kastade sina små chokladbitar till mig. Jag lade lugnt ned dem i väskan för att spara dem till min ät-dag. Efter lunchen stod jag emot de frestande kakorna och nöjde mig med en enkel kopp te. På eftermiddagen sniffade jag lite på en kollegas bulle, men åt istället en banan till mitt te. Har jag inte varit duktig så säg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D