fredag 11 januari 2013

Promenad är också rörelse

Nu när jag har börjat jobba igen är det jag som går upp före alla andra. Det är också jag som går ut morgonpromenaden med Allvädershunden. Sedan jag gick tillbaka till jobbet i måndags har jag gått upp tidigt på morgonen, ca 2,5 timmar innan jag behöver åka. Det har faktiskt varit skönt även om det känns okristligt tidigt. En sån tidig morgon ger mindre stress att hinna med allt, jag hinner gå en rejäl promenad med Allvädershunden och om Modig vaknar hinner jag vara med honom också.

Idag vaknade inte Modig. Allvädershunden har nyligen kommit in från sin rejäla morgonrunda. Vi var ute och gick i ca 50 min. Kallt som attans var det och blåsigt. Sådär så det känns i märg och ben. Då var det bra att gå i rask takt så att jag fick upp både pulsen och värmen. Det enda som hotar den självalstrande värmen är Allvädershunden och hans eviga stannande och nosande i evigheter. Då blev det till att jogga på stället för att hålla värmen.

Nu vaknar Modig hör jag, så jag får avsluta det här inlägget lite i förtid. Godmorgon världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D