onsdag 23 januari 2013

Träning med Modig

Jag hade bestämt att jag skulle träna idag på morgonen i ett försök att hålla måndag, onsdag och eventuellt lördag som mina träningsdagar. Klockan 4.55 började mobilens smäktande signal och jag steg upp för att ta på mig träningskläder. Flyttade också över Modig till sin säng så att han inte skulle riskera att rulla ur vår. Men se, den gubben gick inte. I vanliga fall brukar det gå bra, men idag vaknade han och ville inte somna om. Det var bara att ta upp honom. Tanken slog mig,  hur skulle det nu gå med träningen? Men så ignorerade jag den och tänkte istället jag tränar och ser hur det går. Det visade sig att det gick utmärkt! Modig kan ju roa sig själv ganska bra nu med sina leksaker och så var jag ju där precis bredvid så att han såg mig hela tiden. Det blev 30 minuters varierad träning med matta och mina söta, rosa 1-kiloshantlar. Eftersom jag inte har någon paus (för att jag tycker det är slöseri med tid) blev det ändå ganska jobbigt, trots den låga vikten på hantlarna.

När det kom till duschen efteråt var det värre. Modig har blivit så rörlig nu, så han ligger inte kvar där man lämnar honom utan kryper iväg nån annanstans. Det går inte längre att lägga honom på babygymmet med sina leksaker och ha koll på honom genom duschkabinen. Nej, det var bara till att väcka maken. Han var väl sådär glad åt det. Men, det var inte så mycket att göra åt faktiskt. Han är ju ingen morgonmänniska, så humöret brukar ju inte direkt vara på topp så tidigt oavsett.

Nu, drygt två timmar efter uppstigningen har Modig tröttat ut sig själv. Så nu vilar han med pappa i mammas och pappas säng. Den här mamman ska ut med Allvädershunden och dra till jobbet snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D