torsdag 31 januari 2013

All rörelse räknas

Häromveckan pratade jag med min kollega om mitt och makens nyårslöfte och hur det går med vår träning. Vi kom in på vad som räknas som träning och vad som inte räknas som träning enligt löftet. Hundpromenader till exempel, räknas inte. Då sa min kollega men kroppen räknar all rörelse. Och det har han ju rätt i. Det är en god tanke att ta med sig och som hundägare blir det ju en del extra rörelse som min kropp faktiskt räknar in i den allmänna konkursen. Jag tycker hans uttryck är så himla bra, så det får faktiskt bli ett nytt ledord här på min blogg. Mina ledord hittar du i bloggens högerkant. De är tänkta att vara en inspiration till förändring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D