måndag 21 januari 2013

Vaken och redo för dagen

Sitter och mumsar på min frukost såhär efter träning, streching och dusch på morgonen. Det är ett bra sätt att vakna till ordentligt på, att träna på morgonen alltså. Idag satte jag timern på mobilen på 30 minuter, sen tränade jag i princip utan paus här hemma med hjälp av matta, 1 kilos hantlar och ett hårt gummiband. När jag tränar tycker jag pauser är slöseri med tid. Bättre att utnyttja tiden till så många övningar som möjligt. När pausen skulle ha varit tog jag bara en annan övning och återkom sen till den föregående. Så de 30 minuternas träning är jag igång i princip hela tiden. Olika övningar som jag gör är utfall, situps, dips, roddövningar från dörrhandtag, statiska magövningar med mera, med mera. Körde 10 eller 12 repetioner 2 till 3 gånger på övningarna, 20 repetitioner på situps och rygglyft. Tiden gick faktiskt fort kändes det som, trots att jag inte hade musik igång så att jag skulle höra utifall att Modig vaknade.

Nu har jag tränat i tre veckor och påbörjat den fjärde. Jag som i vanliga fall är en tålmodig person har mycket svårt att vänta på resultat när det gäller träning och kost. Lördagsgodisregeln har varit i bruk sedan november, december förra året, vilket innebär att jag äter betydligt färre onyttigheter än tidigare. Detta plus träningen borde väl börja synas? Men, nej, jag ser ingenting. Får väl försöka komma ihåg att väga mig på den optimala tiden på lördag för att se om vågen kan hjälpa mig att se något resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D