fredag 1 februari 2013

Renlevnadsmänniskan?

Var till tandläkaren igår. Det var ett lyckat besök, för jag hade inga hål eller nånting. Men en sak fick mig att fundera lite. Tandläkaren frågade mig du röker inte, va? Mitt svar var nej, jag röker inte, dricker inte och äter bara godis på lördagar nuförtiden. Har jag blivit en renlevnadsmänniska utan att jag visste om det? Jag känner mig inte som en sådan. Tittar jag mer på vad jag äter så blir det i princip aldrig prefabricerad mat. Vi köper inte hem sånt. Väldigt sällan äter jag snabbmat, eftersom det bara är 1 dag per vecka som det är ok och det inte blir så ofta vi äter det ens. Jag dricker extremt lite läsk eftersom jag föredrar vatten och dessutom endast får dricka det på lördagar. You tell me, har jag på nåt underligt sätt blivit en renlevnadsmänniska, eller till stor del i alla fall, utan att jag märkte nåt? Om jag har det så anser jag att det borde visa sig på min vikt också! Det vore inte mer än rättvist!

2 kommentarer:

  1. Så småning om lär det märkas på vikten med, men oavsätt mår kroppen bättre utan alla e-medel och tillsatser :)

    SvaraRadera
  2. Det har du nog rätt i. Har dåligt tålamod med resultaten bara.

    SvaraRadera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D