torsdag 7 februari 2013

Grötfrukost

Det är inte ofta jag äter gröt till frukost när jag ska iväg till jobbet, för av någon anledning känns det som att det tar för lång tid att fixa även om det endast tar ett par minuter. Jag som går upp i så pass god tid innan jag ska åka har ju egentligen all tid i världen att koka mig lite gröt även en vardagsmorgon, men det är ju lättare att ta en tallrik fil eller yoghurt.

Idag hade vi dock ett gäng bananer som börjar se lite leopardaktiga ut. Nu skall sägas att jag är extremt petig med min frukt och jag äter inte bananen när den är, enligt min mening, alltför mogen. Det ska vara grönt kvar på skalet och bananen ska vara spänstig, inte mjuk, söt och lite mjölig i konsistensen. Men! Sedan Modig föddes har jag upptäckt ett sätt för mig att äta bananen trots leopardskalet med dess lite övermogna innehåll. Om jag mosar bananen och blandar den med min gröt så gör det mig inget att äta leopardbananer. Mycket bra! Därför blev det gröt till frukost imorse. Rågflingegröt, mums! En bra och stadig frukost som håller länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D