måndag 11 februari 2013

Tabata, dag 1

Måndag morgon är här. Första dagen på Tabata-utmaningen, det vill säga att köra 2 set Tabata varje dag den här veckan.

Jag använde min Hiit-Interval Timer för att hålla koll på tiden. Set nr 1 körde jag armhävningar från knän (för att jag inte klarar av från fötter) och jumping jacks. För att få lite variation bestämde jag mig för att inte köra samma övningar en gång till, utan set nr 2 bestod av knäböj och dips. Efteråt stängde jag av timern och satte igång pulsklockan för att mäta min puls, som tyvärr endast kom upp i 112 slag per minut. Jag tyckte ändå att jag kämpade på. Speciellt i set 2 kände jag av att jag blev slut. Jag var trött och varm efteråt, men imorgon måste jag nog ge ändå mer och kanske lägga på en liten vikt i övningarna för att få upp pulsen till minst 120.

Träningen gick snabbt, vilket kändes som en lättnad. Jag hade inte velat köra 30-minuterspass varje dag, men det här kanske jag kan tänka mig att göra varje dag. Får se hur jag känner mig efter dag 7. Så här mycket kan jag väl säga om testomgången i lördags, jag fick träningsvärk i låren. Känns det så har det gjort nytta, det brukar maken mena på. Hoppas att det stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D