måndag 4 februari 2013

Hur länge orkar jag?

Gå upp klockan 5 på morgonen menar jag då. I början var det inga problem, men nu börjar det kännas tungt. Blir lite orolig över att jag snart ger upp mitt nyårslöfte. Det är ju så här jag brukar göra. Jag kommer igång, det går bra, sen helt plötsligt slutar jag bara och så blir det precis som innan. Vill inte det, men det känns som att jag inte riktigt kan styra det (fast det inser jag ju att jag egentligen kan). Hinner jag inte med träningen på morgonen för att jag exempelvis har sovit för länge, då kommer det förmodligen inte att ske på kvällen heller, för då brukar jag känna mig för trött och orkeslös. Jag är  en utpräglad morgonmänniska.

Har kört min måndagsträning nu på morgonen, precis som planerat. 30 minuter med matta och lätta hantlar. Inga pauser. Men det tog emot lite idag, vilket det inte gjorde förra veckan. Visserligen har Modig varit vaken ett tag i natt och varit lite gnällig, men jag kände ju motståndet redan igår kväll.

50% av veckans "obligatoriska" träning är avklarad. Ändå frågar jag mig själv, hur länge kommer jag att orka den här gången? Det är frågan och jag har inte svaret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D