onsdag 6 februari 2013

Jag trotsar vädrets makter

Ok, det kanske var en något överdriven rubrik, men jag gav mig faktiskt ut i det halkiga slasket och joggade med Allvädershunden imorse. Egentligen hade jag tänkt träna med maken, men så ville jag springa av mig lite. Kände mig inte alls lika stark som förra gången och det bitvis snöiga vädret och modden gjorde inte saken bättre. Kände mig irriterad och lite sur. Noterade att jag var ofokuserad under stora delar av rundan och inte riktigt lyckades ha koll på formen. Ibland säckade rumpan och jag glömde att inte springa på hälarna flera gånger. Sprang inte hela vägen, men den mesta delen i alla fall. Det blev 4,32 km på 37:09 minuter. Genomsnittsfarten var 8:36 minuter per kilometer. Det vill säga sämre än förra gången, vilket var väntat.

Nu efteråt känns det bra att det är genomfört trots allt. Veckans träning är avklarad, men jag hoppas på att på in en bonusträning på lördag också. Stretchingen blev det lite sisådär med. När jag kom hem hamnade fokusen på Modig, dusch och sen Modig igen. Snart ska jag bege mig till jobbet för ett kvällspass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D