onsdag 27 februari 2013

Tog mig i kragen

Jag var duktig nu på morgonen. Tog mig upp kl 5, fastän kroppen protesterade lite. Det har blivit allt svårare att komma upp så tidigt på morgonen. Eller så beror det på att jag inte kom i säng runt 21-tiden, utan klockan landade på runt 22 istället. Oavsett, tillslut hörde jag väckarklockan och pallrade mig upp från under det gosiga täcket. Tog på mig träningskläderna och körde 2 set Tabata.

Det blev två likadana set eftersom jag inte om på fler övningar, vilket i och för sig inte gör någonting. Körde knäböj med nudda fingrarna i golvet och sen upphopp, samt springa på stället med höga knän och kraftigt pendlande armar. Det var jobbigt. Kom upp i 147 i puls, vilket jag är nöjd med.

Det känns bra att jag tränade fastän lusten inte var på plats. Det är vad som krävs av mig för att jag inte ska ge upp och bryta nyårslöftet. Har alla chanser att hinna med minst 1 träningspass till den här veckan. Det skulle innebära att jag har hållit mitt löfte i hela 9 veckor. Heja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D