fredag 15 februari 2013

Tabata, dag 5

Nu har jag fått in mitt träningspass. Jag och maken tränade gemensamt. Som straff för att vi inte tränade igår körde vi ett dubbelt tabata-pass, det vill säga 4 min gånger 4. Set 1 och 3 gjorde vi övningarna knäböj med thrust och hade vikter i händerna, samt situps med 5 kg på bröstkorgen. Set 2 och 4 gjorde vi höga knälyft på stället med 5 kg mot bröstkorgen, samt rygglyft. Jag körde lite motiverande skrik, såsom fortare och högre knän och så vidare. Maken tyckte nog att det var sådär roligt, men höjde intensiteten ändå. Vi blev lite smått distraherande av en liten Modig som hittade på bus och kröp över oss när vi gjorde golvövningar, men vi kämpade på. Det var jobbigt. Jag som har börjat känna mig lite sjuk var rosslig i halsen när vi tränade och har fått en sprängande huvudvärk nu efteråt. Borde nog hälla i mig ett rejält glas med vatten.

En tanke. Man kanske skulle köra 2 set när man arbetar dagtid och 4 set när man är ledig dagtid och inte har samma tidspress?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D