söndag 3 februari 2013

Rörelse på hundstranden



Idag har vi varit ute länge. Jag, maken och Modig hoppade in i bilen med Allvädershunden och åkte till hundstranden. Tog med bollkastaren och sen lektes det hejvilt med bollen i minst 1,5 timme. Allvädershunden sprang så leran sprutade. Men, han är inte så himla duktig på att komma tillbaka med bollen till matte, så det blev matte som fick gå och hämta bollen. En hel del rörelse med andra ord. Allvädershunden imponerade, han lyssnade så bra på matte och husse. Det brukar han inte göra när det är nåt annat roligare i närheten. Det har verkligen varit en härlig dag!

Är trött i benen nu, ja i hela kroppen, efter besöket på hundstranden. Men också efter joggingrundan igår. Stel som bara den i vaderna. Så kan det gå när man glömmer bort att stretcha.

Imorgon är det dags för träning igen. Känner inte suget efter det idag, vilket oroar mig litegrann. Jag vill inte redan ge upp på vårt nyårslöfte. Tanken är att det ska hålla året ut och sedan helt enkelt vara en vana jag inte vill bli av med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D