onsdag 13 februari 2013

Tabata, dag 3

Körde två olika set som vanligt för variationens skull. Vet inte om det är bra eller dåligt att göra så, men så gör jag i alla fall. Första setet blev Burpees och benlyft till 90 grader från ryggläge. Benlyften kändes effektiva och var jobbiga, men jag hann inte med så många burpees på 20 sekunder så jag vet inte om jag tyckte det var en bra övning för den här typen av workout. Andra setet bestod av dips och knäböj åt en sida där jag möter tån med motstående hand hållandes en 2 kg hantel (läs minst 3 kg) och sen alternera knä och hand. Vet inte vad en sån övning kan tänkas heta? Dips är effektivt och blev väldigt jobbigt ju längre tiden gick. Knäböjet kändes väl sådär.

Försökte skynda mig att ta pulsen efteråt, men såklart blev det krångel så att det dröjde längre än vanligt innan jag fick min mätning. Tror det var för att jag fortfarande hade min Hiit Interval Timer igång som störde programmet när det var slut på cooling down-tiden. Trots problem kom jag upp i en puls på 122 och det är jag nöjd med. Förmodligen hade jag en något högre puls dessutom direkt efter avslutat andra set och då är det ju ändå bättre.

Fortfarande otroligt skönt att träningspasset är över så pass snabbt som det är. Passar mig som handen i handsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D