fredag 1 april 2011

Mer sol, mindre hälsa

Den lediga dagen lider mot sitt slut, för om drygt en timme måste jag åka och jobba... Under den tid som har gått sedan jag vaknade har vädret förbättrats avsevärt från envist duggregn, till grått och trist, till solglimtar och nu strålande sol. Min hälsa har däremot gått åt andra hållet. Från lite ont i halsen, till tjock i huvudet, till täppt i näsan, huvudvärk och proppfullt i huvudet. Blä, jag känner mig inte på topp alls! Vill stanna kvar på soffan och se en film, inte åka och jobba i 8 timmar. Vill slumra på min soffa och fortsätta tycka synd om mig (stackars lilla Sara som är sjuk, buhuhu) och inte låtsas var pigg och alert till kl 2 inatt för att sen köra bil hem helt astrött. Usch. Nu är jag riktigt klagig, det märker jag. Men jag får bara in luft ordentligt genom min ena näsborre och snart kommer jag att behöva snyta mig, jag bara känner det på mig...

Nu ska jag ta en frukt med keso och fortsätta tycka att livet är hårt för att jag måste åka till jobbet och jag som inte ens har inte hunnit med att vila mellan långpromenaden, allt tvättande och allt mekande med bloggarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D