fredag 29 april 2011

Ge sig själv möjligheter

Skrev en svarskommentar till min andra blogg som fick mig att upptäcka ännu ett ledord på den här bloggen: Den som siktar högt kommer långt. Det är ju inte alltid så att man kommer lika högt som man siktar, men i strävan efter att nå dit kanske man tar sig längre än vad man hade gjort utan ett högt sikte. Förstår ni hur jag menar?

Så om jag applicerar det på mig själv och löpningen till exempel. Genom att anmäla mig till Vår Ruset kickade jag igång mig träningsmässigt på ett oväntat sätt (eftersom jag aldrig gillat löpning tidigare) och nu funderar jag till och med på att springa fler lopp i sommar, något jag i december aldrig hade funderat över eftersom det helt enkelt inte är var jag att delta i sånt.

Haha, och nu kom jag på ytterligare ett ledord: Att ha mål ger möjligheter. Tänk vad lite sen kväll kan sätta igång mina tankar! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D