söndag 17 april 2011

Ett skifte i attityd

Idag skulle jag och N ut och jogga. När hon ringde, som hon brukar innan hon kommer, var vi båda ganska sega och omotiverade. Vi pratade i fredags om att vi skulle träna intervaller och satsade på det borta vid Sorgenfriskolans fotbollsplan. Jag tog med mr D så att han också fick komma ut och lufta sig. Vi joggade dit och mötte N på plats. När vi väl var där insåg vi att det var låst in till gräsmattan, så vi fick nöja oss med grusplanen. Jag var nog världens mest gnälliga och omotiverade träningspartner. Vi höll inte på med våra intervaller särskilt länge, det var helt enkelt inte kul. Sen funderade vi på vad vi ville göra istället när N kom på en fantastisk idé! Vi skulle utnyttja lekplatsen på skolgården till träning! Började med en hinderbana på en klätterställning som vi körde på tid två gånger i rad, båda förbättrade sina resultat. N fick snabbaste tiden. Det var faktiskt jobbigare än vad man kunde förvänta sig.


Sen körde vi step up på ett liggande träd. Först till 100 st. Jag vann! Vi var båda rätt slut efter det, hehe.


Vi tyckte dock inte att vi var helt klara, utan körde lite gemensam intervallträning som inspirerades av häcklöpning. Sprang/hoppade fram och tillbaka över den lilla bandybanan åtta gånger, när den ena var klar satte den andra igång. Körde totalt 10 vändor tillsammans.


Detta för dagen innovativa sätt att träna gjorde att träning gick från att vara trist och oinspirerande till att det faktiskt var jättekul!

Mr D hade också kul! Här posar han lite på en sten. Han måste ju också få tillfälle att röra sig och använda sig av kroppens olika muskler!


Vi kände oss dock inte helt klara när vi hade gjort allt detta. Tog en joggingrunda runt kyrkogården som ligger alldeles bredvid skolan. Pausade efter halva vid en bänk och gjorde lite pushups och dips. När vi hade joggat ett varv gjorde vi situps ett tag på en gräsmatta.

Jag tror att vi båda kände oss uppsluppna efter det passet och ingen av oss ville riktigt gå hem, så vi beslutade oss för att gå en promenad runt Pildammsparken också med en paus vid Margareta Paviljongen där vi passade på att äta lite lunch.

Mörk chiabatta med kycklingfilé,
bacon och chili cheese. Mmm...

Totalt var vi ute i mellan 4-5 timmar och det har varit en sån härlig dag! Perfekt liksom! Det gick från att jag var totalt omotiverad till träning, till att jag hade roligt och riktigt njöt av tillvaron! Tack N för en så härlig dag! Det gör jag gärna om igen!

2 kommentarer:

  1. Wow vilken super dag ni fick !!Härligt

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen det! Helt oväntat också! Men det var vad jag behövde för att känna glädje inför träningen igen tror jag!

    SvaraRadera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D