fredag 22 april 2011

Hårdhandskarna hänger på kroken


Sambon mailade denna strip till mig från Elvis the Comic som han också har som app i sin telefon sedan Metro slutade med serien i sina tidningar. Detta känns igen. Jag använder onyttigheter som straff, men också som belöning och tröst. Inte bra! Måste kämpa emot! Det känns dock extra svårt nu när det är påsk och vi ska iväg på middagar flera dagar i rad som säkerligen kommer att innehålla efterrätter och diverse annat smått och gått. Det känns som att jag får vänta tills nästa vecka med att dra på mig hårdhandskarna. Eller är det Brutus som regerar i min kropp och lurar mig till att ge efter och vara svag?

2 kommentarer:

  1. Man kan kalla det svaghet. Men man kan också välja att kalla det välja leva livets glada dagar. Varför sitta och säga nej tack till allt gott när det är helg? Det kan man göra på vardagarna :D Ha en fortsatt Glad och God Påsk :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, det lät mycket trevligare! Jag lever livets glada dagar veckan ut helt enkelt! Kram och glad påsk till dig också! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D