tisdag 12 april 2011

Mind over body

Jag är så glad att jag har kommit igång igen, att jag överkom det som så många gånger tidigare har gjort att jag har gett upp på mig själv vad gäller träning. Kan jag kanske lyckas nu? Lyckas hålla fast vid min livsstilsförändring? Jag vågar inte ropa hej än, men hoppet fladdrar modigt och tyst. Det jag måste överkomma är bara mina mentala blockeringar som vill få mig att ge upp, att inte ge allt, att slacka. Tänk att psyket ska spela sån himla stor roll i prestation. Kroppen klarar ju av det nuförtiden utan problem, det är jag som är problemet. Mina tankar, mina känslor sätter käppar i hjulet, får mig att vilja ge upp. Det är det jag måste jobba med allra mest. Konditionen kommer, styrkan och orken, men hjärnan, den kan sätta stopp för allting om jag tillåter det.

2 kommentarer:

  1. Härligt gumman ! Detsamma gäller för mig just mind over body ,tur vi har varann !
    Hoppas du får en super härlig dag kram

    SvaraRadera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D