söndag 27 februari 2011

Söndagsfrukost

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av vad jag äter till frukost. Idag är det helgfrukost, så då har jag lyxat till det litegrann. I glaset är det apelsinjuice utan tillsatt socker (Bravo). I hörnet på brickan ligger en vitamin som är till för kvinnor dvs med extra järn osv. Skålen innehåller mikrade björnbär, björnbärsfil, solrosfrön, linfrön och psylliumfrön. Sen är det en falurågrut med smör och saltrulle på. En mycket god frukost!



I vanliga fall innehåller en typisk frukost för mig mikrade bär, tex hallon, med vanlig lätt A-fil samt frön. Knäckemackorna kan variera i sort och vilket pålägg jag använder. Ibland tar jag en och ibland två mackor.

Det är endast en sak som jag inte kan vara utan och det är smöret på mackorna. Det enda smöret som gäller i min bok är Bregott! Som min pappa säger "ett fett som kroppen känner igen", haha. Jag har hört det så många gånger så jag tror nog på det nu. Det är också det smör som jag har sett Anna Skipper lämna kvar i kylen när hon rensar ut i "Du är vad du äter". Egentligen vill jag ha extrasaltat, men vi har köpt normalsaltat nu. Inte riktigt samma mmm-faktor, men det funkar. Nästa paket ska vi testa den nya sorten Bregott mindre. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D