lördag 19 februari 2011

Soligt men kallt

Idag var egentligen tanken att jag och min kompis skulle ut och springa. Men nu har det blivit några fler minusgrader ute så vi kände båda att det inte var så bra att andas in den kalla luften under en joggingtur, så den här helgen ställde vi in våra turer. För mig gör det ingenting egentligen, jag tränar ju ändå. Vi ska fortsätta träna tillsammans igen när vädret blir lite mildare.

Jag jobbade ju kväll/natt och imorse när jag äntligen gick upp kändes det som om jag hade varit ute och festat hela natten. Så kan det vara efter en 50-timmarsvecka på jobb. Nu har jag bara 8 timmar kvar, sen en dag ledig innan nästa vecka kommer igång. För mig kändes det ganska sjysst att slippa ut och springa idag. Jag var faktiskt mer sugen på att träna hemma.

Svärmor kom med sin hund mitt på dagen, tanken var att vi skulle gå en långpromenad med hundarna tillsammans, men eftersom jag kom upp så sent kände jag att jag behövde välja antingen eller för att hinna innan jobb. Jag valde träning. Glömde uppvärmningen idag... Men gjorde bodyrocks Give Me a Reason Workout från 18/2 och sen blev det cardio på crosstrainern, hela 40 min. Det kändes skönt, jag kom riktigt igång till musiken på min playlist som jag har börjat skapa på Spotify. Jag har döpt den till Asbra träningsmusik, haha! Emellan bodyrock och cardion, samt efter cardion körde jag lite fri dans, respektive sit/pushups och dips.

Idag hade jag gärna tränat mer, samt hunnit med en härlig, lång promenad i solen med hunden. För vädret har, trots kylan, varit fantastiskt utanför fönstret. Trots det har jag varit inomhus hela dagen. Vi har ju dock besök idag, så jag kände inte att jag kunde fortsätta träna i en evighet efter att sambon och svärmor hade kommit tillbaka efter hundpromenaden. Så, nu får jag väl ta och vara lite social.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D