fredag 11 februari 2011

Vad är lagom?

Jag vet inte riktigt hur jag ska känna inför dagens träning. Det har blivit två medellånga promenader med vovven. Gjorde bodyrocks Touch It! Exercise Challenge från 10/2, sen blev det 20 min av olika typer av hopp, typ höga knän och sånt. Avslutade med 30 min cardio på crosstrainern. Hade tänkt träna lite till, men det blev inte av. Jag funderar lite på hur jag ska veta när jag har tränat tillräckligt mycket. Jag antar att lite alltid är bättre än ingenting, men jag vill ju samtidigt ha resultat. Har märkt att jag är inne i en svacka mentalt, både med träningen och vad jag äter. Idag har jag ätit mjukt bröd och provsmakat grejer på ICA. Lite bröd, brownie och kanelbulle. Tänker mer på godis och sånt jämfört med för nån vecka sedan eller nåt. Tänker också mer på huruvida jag ska träna eller inte. Jag måste kunna hitta en normal och bestående relation till träning och onyttigheter. Äta och träna i lagom mängd. Men hur vet jag att jag har hittat dit? Till lagom alltså. Jag har aldrig riktigt varit bra på det där med lagom, det har alltid varit allt eller inget för mig. Jag gör allting för mycket eller så struntar jag i det. Jag vill inte tillbaka där jag var förut, jag vill fortsätta att ta hand om mig själv och gå ner i vikt på ett nyttigt sätt. Får väl ta en dag i taget och försöka satsa på att hålla det nya beteendet vid liv och ignorera Brutus när han bråkar med mig och vill få mig att ge upp på mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D