måndag 21 februari 2011

Dålig början, bra avslut

Försov mig imorse. Vaknade en kvart innan jag skulle vara på jobbet. Tog mig dock tid till måndagsvägningen. 70 kg jämnt! Det betyder 600 g nedgång! Härligt! Nästa vecka kanske jag kan komma under 70-sträcket! Det kändes positivt. Försovningen medförde dock att jag inte hann med någon frukost varken hemma eller på jobbet. Det första jag åt var lite yoghurt och knäckemackor till lunch. Det var inte så bra.

På bodyrock har de en diet challenge. Del 1 förra veckan handlade om att arbeta in superfoods till varje måltid, att göra nyttigare val. Den här veckan handlade del 2 det om att äta regelbundet 4-5 gånger/dag. Där har jag misslyckats stort idag pga hur morgonen blev. I vanliga fall äter jag 3 gånger/dag, så den här utmaningen är någonting som jag verkligen behöver jobba med.

Det som däremot har gått bättre var träningen. Jag har gjort bodyrocks Im Crazy But You Like It Exercise Challenge från 20/2. Jag tycker ofta att utmaningarna inte räcker till, så jag gjorde lite extra situps, samt mag- och rygglyft. Sen blev det dagens cardio på crosstrainern i 40 min. Jag planerar även en kvällspromenad med hunden, så lite mer kaloriförbrukning ska jag nog få in.

När jag kollade igenom bodyrocks recept blev jag lite sugen på att prova på deras Banana Nut Cake. Ibland blir man lite sugen på något gott, så då tänkte jag att detta recept var värt ett försök. Gjorde det lite på känn. Hade inget sötningsmedel. Hade i kakao istället för smaksatt proteinpulver för att få lite god chokladsmak. Efter kvällsmaten har jag ju tränat. Väntade med efterrätten tills efter träningen. Nu ska det bli spännande att smaka av resultatet! Meddelar hur det blev sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D