tisdag 15 februari 2011

Planera in träning

Idag har jag en lååång dag på jobbet. Jag har i ungefär en vecka fasat för hur jag ska göra med min träning under denna vecka, speciellt idag och på torsdag då jag har en vanlig dag och sen jobbar över på kvällen. Lösningen kom till mig igår kväll. Eller, jag har väl tänkt på det tidigare, men inte vetat om jag var beredd att faktiskt genomföra det. Jag ställde klockan på 5 imorse, en halvtimme tidigare än vanligt, så att jag skulle kunna intensivträna på min crosstrainer i 10-15 min. Nu blev det 20 minuter istället till Cascada på hög volym i öronen. Vilket härligt sätt att vakna på! Jag ville bara dansa, dansa, dansa! sådan glädje på morgonen! Helt underbar! Jag var tvungen att stänga av musiken nu efteråt för annars hade jag bara dansat vidare! Efter crosstrainern blev det sit- och pushups, samt lite rygglyft och dips. Avslutade med streching, en mycket viktig del av träningen! Det känns faktiskt toppen nu! Jag skulle vilja fortsätta att träna, dansa runt i lägenheten! Haha, jag funderade över vad grannarna rätt över tänkte när jag dansade loss på min crosstrainer eller när jag dansade runt i köket när jag var ut och drack vatten! "Hoppa rundor och dansa före kl 6 på morgonen! Det måste vara nån galning som bor där?!" Haha! Ojojoj, vilken fantastisk start på min dag! Jag känner mig faktiskt riktigt stärkt nu! Och nu måste jag faktiskt sluta skriva, för jag måste hinna duscha, äta och gå med hunden också. Helst vill jag även hinna läsa tidningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D