söndag 27 februari 2011

Prioritera träning

Mitt 100:ade inlägg handlar om att prioritera träning. Som jag nyss skrev så har jag larvat bort en massa tid framför datorn nu på morgonen, men jag kände ändå att jag ville få någon sorts träning idag och även om det inte kunde bli bodyrock så fick det bli nånting. Det slutade med 28 min fri träning/dans till min playlist på Spotify. Jag började med en miniuppvärmning och sen blev det lite magövningar (kolla in filmen) som jag faktiskt hittade på min surfinrunda för en stund sedan. Jag gjorde 5 set. Efter det var jag uttråkad och ville göra något annat, det var då jag gick över till den fria träningen/dansen. Avslutade med streching.

Jag måste bara säga! Tack och lov för trådlösa hörlurar! Då kan jag lyssna på min musik på högsta volym en tidig söndagsmorgon utan att varken störa sambon eller grannarna! Inte blir det nåt trassel med en massa sladdar och sånt shit heller.

Nu har jag 1 tim på mig innan vi ska bege oss. Kanske dags att väcka sambon och sätta lite fart för egen del också! Jag vill bara säga en sak till. Idag hade jag träningsglädje när jag väl kom igång och det var så härligt. Synd bara att jag ännu en gång är tidsbegränsad (ok, jag får skylla mig själv, jag vet). Det jag inser är dock att det handlar om prioriteringar hela tiden och att träningen är viktig att prioritera för mig för att jag inte ska falla tillbaka i gamla mönster. Även om det blir en kortare träning än vad jag hade önskat, så är det mycket bättre än ingen träning alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D