tisdag 1 februari 2011

Känslan viktigast

Idag har det inte heller blivit någon bodyrock. Ska försöka få in lite sån träning imorgon förmiddag innan jag ska till jobbet. Istället har jag varit ute och sprungit med min kompis. Idag kände vi oss båda lite starkare och snabbare, även om verkligheten visade motsatsen, vi var egentligen något långsammare än förra gången. Min kompis sa att hon ändå tyckte att känslan var viktigare och jag är benägen att hålla med henne faktiskt. Bara det att det inte kändes lika tufft som förra gången gör ju att det tar mindre emot nästa gång det är dags att springa. Det här är någonting som jag måste försöka föra med mig in i hela viktgrejen. Det att jag faktiskt känner mig annorlunda i kroppen även om vikten säger något annat.

Jag tyckte dock inte att joggingen räckte och tog en timmes tur på crosstrainern i lugn fart. Efter ca halva tiden vred jag för första gången upp motståndet litegrann så att jag fick ta i lite mer. Nu planerar jag en hundpromenad om en stund, får se om jag kan lura med sambon på en lite längre promenix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D