torsdag 24 februari 2011

Knack, knack

Det knackar på min dörr, det bankar på min dörr. Utanför står Brutus och skriker åt mig att ge upp! Två kvällar i rad har jag ätit onyttigt. Båda gångerna var det medvetna val. Idag har jag blivit sjukt sugen på allt onyttigt som jag har sett eller tänkt på. Jag har lyckats stå emot. Efter kvällsmaten var jag tvungen att ta två rutor mörk choklad. Jag är riktigt och balanserar. Om jag inte skärper mig nu så kommer jag att trilla dit igen. Det känns som om jag har fler sämre dagar och färre bra dagar den senaste tiden. Min chef har sagt att man ofta ger upp träningen efter 6 veckor och jag har nyligen passerat den tiden. Så egentligen kanske det är helt naturligt att jag ska ha fler sämre dagar än bra dagar? Det är nu man skiljer agnarna från vetet!

Träningen har också gått segt idag. Jag har gjort bodyrocks Survivor Workout från 23/2, lite situps och grejer samt bara 20 min crosstrainer. Crosstrainern krånglade idag, vilket irriterade mig. Hade inte energi till att strecha efteråt ens... Imorgon behöver jag en bra dag för att känna att jag klarar av det här.

En sak som säkerligen kan spela in i min formsvacka är att jag har massor att göra på jobb och de senaste 2 veckorna har jobbat 7 kvällar av 9 arbetsdagar, varav 2 var övertid. Jag har inte heller sovit ut ordentligt de senaste 3 nätterna, vilket inte är bra och förra veckan ska vi inte ens prata om. Jag är rätt slut både fysiskt och psykiskt. Jag har också börjat få lite mer värk i armbågarna och knäna. Jag vet inte om jag bara ska kämpa på och ignorera det, eller om jag ska göra något? Tänk om jag bara är sjåpig och det här är ännu ett sätt för Brutus att slå ner dörren till min förändring?

Är sugen på nåt gott, måste typ ta en frukt så att jag kan få bort lite sötsug.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D