måndag 21 februari 2011

100 aktiviteter på Runkeeper!

Kvällens promenad med hunden blev aktivitet nummer 100 på Runkeeper sedan jag skaffade kontot i slutet på december förra året! Wihiiii! Känner mig stolt över det faktiskt! Innan la jag visserligen in mer av min träning, hittade kaloriräknare som kunde stämma överens med den träning som jag hade gjort. Nu lägger jag i princip bara in lite längre promenader med hunden, joggingturer och när jag tränar på crosstrainern.

För det mesta är jag nöjd med Runkeeper. Men ibland funkar inte GPS:en i mobilappen och det är sjukt störigt. Då får jag gå och radera aktiviteten på sidan och lägga dit den igen, fast då gör jag min egen karta istället. Vid dessa tillfällen är det bara tidtagningen som fungerar. Undrar om det är så för att jag har gratisversionen, dom har med flit lite buggar så man ska köpa upp sig. Men det har jag inga planer på.

Förutom buggarna i appen så är jag faktiskt väldigt nöjd med min Runkeeper. Det är ett sjysst sätt att hålla lite koll på hur långt man har tagit sig under sin aktivitet och hur mycket kalorier man har förbrukat. Även om den krånglar så rekommenderar jag den till andra som också vill få lite bättre koll. Det funkar ju även om man bara tar tiden på aktiviteten och sen går in och lägger dit en egen karta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D