torsdag 17 februari 2011

Trött, men kämpar på

Har ännu en överlång arbetsdag på 12-13 timmar framför mig idag. Ställde klockan på 5 imorse för att jag skulle hinna upp och träna lite innan jag måste åka till jobbet. Det kändes svårare att gå upp så tidigt idag, dels för att jag jobbade sent igår och i princip kom hem och gick och la mig, dels för att jag hade lite problem med att somna. Tankarna snurrade omkring som bara den i huvudet på mig. Tänkte på min obiologiska mamma som dog för drygt 6 månader sedan, tänkte på min systers hund som väntar på en ny matte eller husse, tänkte såklart på jobb också. Ja, allt möjligt poppade in i min hjärna när jag egentligen bara ville att den skulle ta en paus för natten så jag kunde sova.

Jag kom upp imorse i alla fall och jag har tränat. Det blev 20 min på crosstrainern och streching efteråt. Det kändes jobbigare än i tisdags, svårare att få den där endorfinkicken som jag fick då. Men efteråt, när jag hade strechat men fortfarande spelade Cascada i hörlurarna, kom jag in i discokänslan och dansade loss lite till Evacuate the dancefloor (sååå himla bra)! Jag hade kunnat fortsätta dansa länge och blev faktiskt t.o.m. lite sugen på att gå ut på nån club med en kompis som jag var ute mycket med när jag var lite yngre. Kanske skulle höra av mig till henne om det? Fast hon vill ju säkert dricka alkohol, vilket hon i och för sig kan göra, men jag vill inte det. I alla fall. Nu är det dags att ta tag i resten av min morgon så att jag hinner till jobbet i tid. Har ju lite att göra: duscha, klä mig, äta frulle (och gärna läsa lite tidning), ta en promenad med hunden och ge honom och katten mat, om jag hinner även göra rent i kattlådan. Annars får sambon rycka in. Har drygt en timme på mig nu... Ops! Bråttom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D