måndag 7 februari 2011

Det gäller att komma igång

Idag tyckte jag det var svårt att komma igång med träningen och samtidigt skulle jag vilja träna mer än vad jag har gjort, men kvällen försvinner fort förbi och det är en ny dag imorgon då jag behöver komma upp i tid.

När jag kom hem från jobbet lagade sambon mat (vilket var bra för jag var superhungrig) och jag hjälpte till att göra det hela färdigt. Det tog lite tid. Sen kände jag att nu måste jag träna, men orken fanns egentligen inte där. Brutus skrek åt mig att strunta i träningen, men jag ignorerade honom och kämpade mig igenom mitt inre träningsmotstånd. Kollade var bodyrock hade på agendan. De senaste 2 träningarna är återanvända träningar, jag valde att göra Medal of Honour Abs Workout från 17/11-2010. Jag tyckte att jag misslyckades med träningen, jag kunde ha pushat hårdare. Sen var en del övningar ganska komplicerade så jag hade svårt att komma ihåg hur det var de skulle göras, vilket gjorde att jag ibland drog över på pausintervallen när jag tänkte tillbaka på vilken övning det nu var.

Allt som allt så gjorde jag övningarna, men jag är inte nöjd med min insats. På det sättet är lediga dagar skönast, för då kan man lägga in träning under hela dagen utan att känna sig stressad och i slutändan vara mer nöjd med sin insats. Efter jobb är jag dessutom ofta så trött att det är svårt för mig att hitta drivet i träningen. Avslutade i alla fall dagens träning med 30 min cardio på crosstrainern. Nu är det en snabbdusch och nanna kudden som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D