tisdag 8 februari 2011

Svårt med tid

Idag har varit en sådan dag då jag inte har lyckats få in träningen alls. Först jobb, hela dagen, fullt upp. Sen bokklubb på kvällen. Tiden däremellan spenderade jag med att försöka hinna läsa ut boken, samt äta kvällsmat. Det känns trist att jag inte hann med att träna, men samtidigt vet jag inte hur jag skulle ha löst det hela på den lilla tiden som var mellan jobb och bokklubb. Det funkade helt enkelt inte. Nästa vecka ser inte helt hundra ut tidsmässigt med träningen heller. Det är en fruktansvärd jobbvecka där dessutom 2 dagar inkluderar övertid pga möten. 6 arbetsdagar, varav 5 innebär kvälls- eller nattarbete. Inte så himla välplanerat av mig, men så blir det ibland. Det är såna här tillfällen som har oroat och oroar mig, att de ska medföra att jag även andra dagar "hoppar över" träningen och att jag sen ska hamna i samma situation som jag befann mig i innan. Jag har också börjat känna sötsuget igen, vilket jag inte gjorde så mycket ett tag. Det är nu det gäller, det är nu jag måste mota bort Brutus från mina tankar och handlingar. Jag måste klara av att jag vissa dagar helt enkelt inte får in träningen, men att jag ändå fortsätter träna de dagar jag kan få in det. Att träningen helt enkelt fortsätter vara en prioritet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D