söndag 13 februari 2011

Från dag till dag

Jag har visst blivit lite glömsk på äldre dar. Nej, skämt åsido. Jag tänkte skriva om min träning redan igår, men sen på eftermiddagen efter kvällsmaten, då det var dags, då hade den tanken tyvärr flugit bort och lämnat mig i glömska. Kom på det på kvällen när vi skulle iväg på fest, men sen när vi kom hem igen var jag trött och hade glömt hela tanken än en gång. Jaja, det är väl inte hela världen egentligen, förutom att det kommer att påverka mig när jag skriver om dagen idag. Känslorna inför hur det gick igår är liksom fördunklade idag, men jag ska försöka dra mig till minnes.

Dagens träning började med ett joggingpass med min kompis. Jag blev mycket nöjd över vår insats igår, för vi sprang längre än vad vi har gjort tidigare och dessutom sprang vi fortare enligt min Runkeeper om jag har förstått den rätt. Efter den joggingrundan vet vi att vi kommer att klara av Vårruset utan problem! Tills dess borde vi också ha fått upp en ganska bra fart på 5 km tycker jag. Vi sprang 7,04 km på 53:08 min. När jag kom hem från joggingturen gjorde jag en fjärdedel av bodyrocks New 400 Rep Workout - Great For Six Pack från 11/2, dvs jag gjorde alla övningar 1 gång istället för 4. Försökte mig på några vanliga pushups under träningen, istället för den enklare varianten på knä. Tyckte att jag hade tränat tillräckligt i och med joggingturen också. Försöker hitta den där balansen. La till lite situps efteråt för att få lite mer core-träning.

Förutom träningen gick jag 2 lite längre rundor med vovven. En på 2.25 km på morgonen och en på 5,27 km på eftermiddagen. Tillsammans med joggingen och promenaderna blir det över 1100 kalorier som jag förbrände igår och då är inte bodyrock workouten med! Med andra ord är jag mycket nöjd med gårdagens träningsinsats! Jag kände mig stark!

Grejen med igår var nog att jag hade så himla mycket energi! Jag hade egentligen kunnat träna ändå mer tror jag. Frågan är vad det är som skiljer en dag som igår från de dagar då jag känner mig som minst engagerad. Känslan kan ju vända totalt från dag till dag. Igår kände jag mig positivt påverkad av vädret. Solen sken och det var en fantastisk dag att vara ute! Känslan jag fick tror jag påverkade hela min dag faktiskt. Jag tyckte inte det var tråkigt att laga mat. På festen som inkluderade Melodifestivaltittande höll jag mig till vatten och morotsstavar. Jag smakade inte ens på ett chips eller en godisbit! Så styrkan jag kände i träningen kände jag även av psykiskt i min motståndskraft. Jag önskar att alla dagar hade varit som gårdagen, då hade träning och diet varit en baggis. Det ska bli spännande att utröna vilken typ av dag jag har idag. Är det verkligen vädret som påverkar så mycket? Eller är det någonting annat? Funderingarna fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D