måndag 28 februari 2011

Förändringar

När jag stod i duschen efter träningen funderade jag kring vad som faktiskt har förändrats sedan jag började träna och så kände jag att jag ville dela med mig av mina tankar. Dessa förändringar har skett på de nästan två månader och 4,2 kg som har försvunnit sedan jag började träna och undvika att stoppa i mig onyttigheter.
  1. Två av varandra oberoende personer sa i lördags och i söndags att jag såg friskare ut.
  2. Jag tappar mindre hår när jag duschar.
  3. Jag väller inte ut lika mycket över byxkanten som innan.
  4. Ansiktet är inte lika runt.
  5. Mina överarmar är lite fastare och har fått antydan till muskler.
  6. Rumpan har höjts lite, dvs den hänger inte lika mycket och den är fastare.
  7. Jag kan ha på mig jeans som jag för ett tag sen inte ens kunde knäppa.
  8. Jag känner mig mer lycklig.
  9. Jag känner mig mer nöjd med mitt liv och min vardag.
  10. Sambon säger att jag ser friskare ut, är gladare och har en mer definierad kroppsform än tidigare (vilket han uppskattar).
Sen är det klart att jag ibland fortfarande känner mig tjock och uppblåst, att jag inte alltid mår bra osv. Men jag har ju ca 10 kg kvar som jag skulle behöva göra mig av med än så länge. Det jag också hade behövt jobba mer med är min stress som är hög för tillfället pga stor arbetsbelastning på jobbet. Jag hade också behövt göra något åt mina spända muskler, vilket hänger ihop med det där med stressen.

Det finns alltså mycket mer att jobba med, men jag tycker ändå att jag har kommit en bit på väg. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D