måndag 14 februari 2011

Kärleken inte att förglömma!

Idag på Alla Hjärtans Dag kände jag och sambon att vi ville göra någonting, men jag jobbar och han har skola till kl 17, dessutom vill jag ju hinna med att träna någonting. Det fick bli en kompromiss för att vi skulle hinna med alltihop. För kärlekens dag, den kan vi ju inte skippa två år i rad (förra året hade han en tenta kl 14-19)!

Vi beslutade oss för att laga en mysig middag tillsammans och vara hemma, eftersom båda måste upp imorgon också vill vi inte att det ska bli för sent. Kompromissen för att hinna blev då att sambon handlar hem ingredienserna på väg hem från skolan och jag motionerar och går med hunden under tiden. För att slå två flugor i en smäll gjorde jag därför så att jag tog hunden med på en joggingrunda så sparade jag tid och tränade samtidigt. När man springer med en hund (speciellt en hanhund) får man räkna med att stanna ett flertal gånger, vilket vi gjorde idag. Men det blev ändå en bra runda. Det var ganska kallt ute så jag fick aldrig riktigt upp värmen eftersom jag sprang och stannade, sprang och stannade. Fast det kanske inte gör någonting, för häromveckan läste jag en artikel där det stod att man förbrände fler kalorier om man var kall, typ. Så det hela kanske gick plus/minus noll i alla fall? Det blev totalt 4,88 km på 40:43 min. Jag känner mig nöjd. När jag kom hem gjorde jag lite sit- och pushups innan jag avrundade med streching. Och nu är det dags att slänga mig i duschen så att jag är klar (förhoppningsvis) innan sambon kommer hem! Tänkte försöka hinna mysa till det lite i lägenheten innan han dyker upp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D