torsdag 3 februari 2011

Träningsfri dag

Efter lunchen idag har magen varit i olag och det är den fortfarande. Detta har gjort att jag har beslutat mig för en vilodag från träningen. Jag kan ju inte träna och avbryta för att springa på toaletten hela tiden. Först funderade jag på om jag bara skulle gå på crosstrainern idag, pga magen. Men sen tänkte jag att jag ju faktiskt inte har haft en enda vilodag på en hel månad. Jag har haft en aktiv vilodag, men då gick jag ju nästan 1 mil istället. När jag diskuterade hur jag skulle göra med sambon sa han att jag skulle akta mig så att vilodagen inte leder till en svacka som får mig att sluta träna igen, såsom har skett så många gånger förr för mig. Jag planerar dock att träna imorgon, jag måste helt enkelt om jag inte ska hamna i den svackan min sambo pratade om. Jag känner lite dåligt samvete för att jag har valt att inte träna idag. Oron är ganska stark också. Kommer jag att klara av en dags paus? Jag brukar alltid vara en "allt eller inget"-person när jag gör någonting.

Det är därför jag inte heller vågar tillåta mig själv att äta en godisbit eller en kaka, även om tanken att jag skulle vilja finns där. Idag blir det nog fruktsallad och keso istället. Har tänkt äta det i en vecka typ, så nu är det nog dags faktiskt. Vi har inget godis hemma, jag undviker det så gott det går och köper därför inte något sånt alls när jag går och handlar. Då är det lättare att välja det nyttigare alternativet när sötsuget sätter in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D