måndag 28 februari 2011

Träning trots besök

Idag var en liten utmaning. Vi har en del av min familj på besök som bor hos oss. På väg hem från jobbet hämtade jag upp två till. Vi samlades hemma hos oss och åt middag tillsammans, men sen skulle de andra dricka kaffe och äta chokladbollar. Det skulle ju definitivt inte jag göra, vad jag behövde göra var dock att träna. Det kändes lite knasigt att göra det, men jag hade inte heller riktigt något annat val än att bara göra det. De föreslog att de skulle hålla mig sällskap när jag tränade, men jag sa bestämt nej tack. De undrade varför och anledningen är nog att jag inte känner mig säker i min roll som den som tränar. Jag har aldrig varit den personen som tränar, snarare tvärtom. Jag hade känt mig osäker, klumpig och pinsam om de skulle sitta där och titta på när jag tränade och bedöma mig, eller kommentera det jag gjorde. Min systerson som är 2,5 år fick gärna springa omkring där, det gjorde ingenting, men de vuxna - nej tack och amen. Jag behöver växa in mer i min nya roll, mitt nya liv, innan jag vågar vara mig själv fullt ut i den rollen inför andra än min sambo.

Jag började med Zuzanas uppvärmningsrutin på bodyrock som kändes mer bekant idag. Det är sjysst att fortsätta göra den för jag blir bättre och bättre på den. Hon och Freddy är på resa nu och har lagt upp hela veckans träningspass redan. Det verkar som om de har återanvänt lite gamla workouts och challenges, vilket inte spelar någon roll. Idag var det en killer-workout! Nämligen The Trainer Who Loved Me från 27/11-2010! Svetten lackade och den var inte lätt att slutföra, men jag kämpade på. Sen blev det 30 min cardio på crosstrainern. Då fick dock min familj komma in i rummet och hålla mig sällskap.

Jag känner mig nöjd med min insats idag, att jag faktiskt har genomfört träningen fastän det kändes helt fel att göra det först eftersom vi har besök. Grejen är att jag inte kan ge upp min träning bara för att det är folk här, i så fall måste jag planera in träningen så att den stör så lite som möjligt. Det handlar nog väldigt mycket om logistik i detta tror jag och att jag inte ska godta Brutus lama ursäkter för att skippa träningen och bara stoppa i mig chokladbollar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D