onsdag 9 februari 2011

Omedvetet påverka andra

Eftersom jag igår inte hann med någon träning ville jag få in en bra träning på morgonen istället. Tiden är dock knappt eftersom jag ska till jobb och jobba kväll. Beslutade mig för att ta en joggingtur med vovven eftersom han också måste ut. Släpade upp sambon så han för första gången i år och på mycket länge kom ut och motionerade. Han var lite gnällig först, men så här efteråt tror jag han är rätt nöjd med sig själv och sin insats. När man springer med hund blir det ju en massa stopp, men det får man räkna med. Vi var ändå rätt snabba tycker jag. Det blev 4,9 km på 40 min, i snitt 8:10 min/km. Jag är nöjd! När vi kom hem satte jag fart och gjorde bodyrocks Tik Tok Exercise Challenge från 8/2. Det känns toppen att jag hann med det också! Det var en bra utmaning! Nu känner jag mig härlig i hela kroppen efter träningen!

På tal om kroppen så berättade sambon att han har gått ner 4 kg sedan jag började förändra mitt liv. Tänka att 4 kg kan försvinna så snabbt bara genom att vi inte köper hem en massa godis och äter mer hemlagad mat, samt undviker snabbmat. Fantastiskt! Nu skulle jag kunna bli avis för att han, utan att göra någonting, har gått ner så mycket i vikt. Men jag inser att han har mer muskelmassa än vad jag har och därför förbränner kalorier snabbare än vad jag gör. Tänk vad jag har vuxit i min inställning till min egen vikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D