tisdag 22 februari 2011

Förmiddagsträning

Idag börjar jag senare på jobbet och ska jobba en bit in på natten, så om det skulle ske någon träning idag var det tvunget att ske på förmiddagen. Egentligen är det perfekt, för jag föredrar att träna på morgonen eller på förmiddagen och helst ska det ske med god tidsmarginal så att jag inte behöver känna mig stressad, utan kan ägna mig åt det en lite längre stund om jag känner för det.

Idag är en sån dag, jag har inte känt mig stressad eller pressad av tiden och att jag måste iväg. Nu är det 1,5 tim kvar tills jag måste åka till jobb. På den tiden ska jag duscha, göra mig iordning och äta någonting. Det borde jag hinna (hoppas jag). Men träningen, den har jag verkligen hunnit med.

Jag började med bodyrocks Quantum of Sweat Workout från 21/2 för att sedan ställa mig på crosstrainern. Jag passade på att ta ett långt cardiopass idag framför en film, så det blev tillslut hela 90 min. Det känns bra! Jag höll en lagom medelfart för att orka länge. Hade inte filmen tagit slut så hade jag kunnat fortsätta ett bra tag till. Men, jag måste ju iväg till jobb sen, så det var väl lika bra att filmen tog slut kanske.

På tal om något helt annat. Jag längtar lite (= mycket) till måndag eftersom måndag är den dagen då jag väger mig. Det skulle vara så härligt att komma under 70 kg! Det gör mig också lite otålig. Som att jag vill göra en mellanvägning för att se om jag är under än. Jag försöker dock hålla mig i skinnet och vänta tills på måndag. Oooh, det ska bli så spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D