onsdag 23 februari 2011

Steget över tröskeln?

Har nyss kommit hem från att jobba kväll/natt. Jag har under den tiden brutit min nyttighet. Jag önskar att jag så småningom kan ha en normal relation onyttigheterna, dvs att jag äter det ibland och med måtta. Jag tvivlar dock på att jag har nått dit än, därav min oro. Det jag har ätit är hembakat, vilket gör att det känns lite bättre. Men ändock har jag stoppat i min en kanelbulle och 4 st chokladbollar. Förutom det har jag ätit 2 frallor med pålägg och en pizzabulle. Allt var mycket gott! Jag tänkte inte så mycket på det då, men nu efteråt bävar jag lite för hur det kommer att påverka mig i min kamp för förändring. Kommer jag att kunna se på detta som en engångshändelse, eller kommer det bara att ha varit första tröskeln att ta sig över till det stora förfallet tillbaka i gamla vanor? Kommer det att dämpa den här veckans viktnedgång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D