torsdag 10 februari 2011

Stress påverkar

Jag har varit betydligt sämre i magen i ett par dagar nu och för varje dag blir det värre. Det beror inte på mjukt bröd, det är jag säker på, eftersom jag inte har ätit något mjukt bröd. Nej, denna gång tippar jag på att det är stressmage som orsakar det hela. Jag har drömt om mitt jobb två nätter i rad nu, jag känner mig orolig inför jobb och hur vissa projekt ska fungera, om vi kommer att få deltagare eller om jag lägger ner all den här kraften för ingenting. Ibland känner jag mig positiv och ibland tror jag att ingen kommer att dyka upp. Jag känner mig ganska ensamt ansvarig också i ett projekt där jag trodde mig kunna få stöd av andra och faktiskt ta en mer passiv roll. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra. Ovanpå allt det här fasar jag inför min arbetsvecka nästa vecka som är helt brutal. Det har verkligen blivit en miss i planeringen där.

Jag tror att jag måste börja fokusera på att hantera min stress igen, för nu känner jag att jag riskerar att hamna där jag var förut, innan sommaren. Där vill jag inte hamna igen. Jag känner mig dock lite vilsen i hur jag ska gå tillväga. Motionen kommer säkert att bistå mig, men jag tror inte att den kommer att lösa situationen, utan jag misstänker att jag måste göra något proaktivt för att få bukt på problemet. Tips emottages gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D