tisdag 1 mars 2011

Lugn kväll i kaoset

Jag har sjukt mycket att göra på jobbet nu och har tappat all överblick känns det som. Dessutom har vi besök den här veckan. När jag kom hem var det dock endast jag och sambon hemma. Syster yster hade gått och käkat med en gammal gymnasiekompis och systerdottern är hos en annan syster ett par dagar. Vi tog en promenad med hundarna (vår och syrrans) och sen lagade vi mat. När den var i ugnen passade jag på att göra bodyrocks uppvärmningsrutin och Counter Strike Fat Workout från 16/11-2010, som egentligen inte var ett träningspass utan en utmaning på 12 minuter. Sen åt vi och efter maten blev det 30 min crosstrainer.

Nu har jag svårt att njuta av lugnet. Känner att det är saker som ligger som jag måste göra och kan inte riktigt slappna av. Jag är lättirriterad just nu, vilket är ett tydligt tecken på stress. Jag måste verkligen göra någonting åt min situation. Den här gången är det (nästan) bara jobbet som är skyldig till stressituationen. Jag har för hög arbetsbelastning, men vet inte vad jag ska kunna göra för att komma till en hanterbar nivå. Jag känner mig nästan handlingsförlamad när jag kommer till jobbet, för jag vet inte vart jag ska börja. Skrivbordet är överbelamrat, vilket inte alls är likt mig. Är det nån som har något bra tips på vad jag kan göra åt stressen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D