måndag 31 januari 2011

Vågen ljuger

Idag jobbade jag en mycket lång dag, så jag använde min träningstimme på eftermiddagen för att springa lite i skogen på en slinga som är 3 km lång. I den skogen finns även ett gym där man också kan använda dusch osv. Jag köpte därför ett 10-kort (eftersom jag tänker åka dit fler gånger och springa). Tyvärr var stigarna fortfarande väldigt isiga, så det var svårt att jogga normalt, men jag och min kollega som var med gjorde så gott vi kunde. Hon valde att även springa en 2 km slinga efter 3:an, men jag ville inte det utan återvände till omklädningsrummet där jag hade bestämt mig för att träna lite annat också. Det blev 200 situps, 50 squats, 100 jumping jacks (tror jag dom heter), 20 armhävningar, 20 dips, 10 pull ups (typ som dom man kan göra i en dipstation). Jag tror det var allt? Sen blev det streching såklart också. Har faktiskt blivit lite bättre på att utföra min streching, kommer ihåg det mer nu. Idag missade jag visserligen huvudet, igen. Får väl strecha till det lite ikväll istället.

Efter allt detta ställde jag mig på vågen de hade där. En sån digital våg som är en klump på golvet med en arm upp till den digitala viktmätaren i ca midjehöjd. Dvs en mer pålitlig våg än den digitala vågen som vi har hemma. Nu ska vi tänka på att jag inte hade ätit eller druckit någonting imorse när jag vägde mig och i eftermiddags hade jag ätit frukost, frukt och lunch. Den vågen sa att jag vägde 71,3 kg! Inte 72,1 kg! Hallå! Jag vet inte vad jag ska tycka om vår hemmavåg nu. Det känns som om jag vill ha en sån där bra våg som väger rätt. Min kollega sa till mig att det spelar ju ingen roll, skillnaden blir ju densamma i alla fall, för det handlar ju inte om själva vikten utan om hur mycket man går ner. Fast jag gillar ändå vågen i omklädningsrummet bättre. Vår våg ljuger ju!

Hon sa också någonting som jag ska ta med mig. Salt kan lätt göra att man lägger på sig vikt eftersom det binder vatten. Jag har inte ens tänkt på det. Den senaste veckan har vi ätit fantastiskt god, råstekt ugnspotatis två gånger och jag gör dem alltid med flingsalt (som ju är sååå gott!) Kanske borde lugna mig med saltet? Nu så här på kvällen när jag tänker efter så blir det nästan att jag hädar i tanken... Funderar på att byta ut (mitt älskade) Bregott extrasaltat till den vanliga, gröna Bregotten? Jag har inte bestämt mig, men tanken finns där... Hmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D