söndag 30 januari 2011

Ändrade planer

Dagen blev inte riktigt som planerad, men jag känner mig nöjd ändå. Gick upp alldeles för tidigt med tanke på när jag kom hem efter jobb inatt. Blev väckt av en pigg hund som tyckte att jag också skulle vara det, pigg alltså. Det blev en promenad på en timme. Mitt på dagen kom sambons mamma med hund och det blev en långpromenad till på 1 tim 20 min. Det var meningen att jag skulle ut och springa med min kompis, men hon hade förhinder på dagen och vi skulle ses vid 16-tiden istället. När jag hade väntat på att hon skulle höra av sig i en timme kände jag att jag var tvungen att komma igång med min träning och att jag fick hoppa över att springa. Det hade blivit helt mörkt ute. Mitt i träningen ringde hon och berättade att det hela hade dragit ut mer på tiden än förväntat. Jag sa som det var att jag tyckte det var för sent att springa då eftersom vi skulle hinna laga kvällsmat och jag hade tänkt gå och lägga mig tidigt. Vi bokade om till på tisdag istället.

Träningen idag blev bodyrocks Ab-tastic Exercise Challenge från 29/1. Blev som sagt avbruten mitt i av telefonsamtalet, men körde färdigt efteråt. Det var en härlig utmaning! Nu kanske jag inte kommer att hinna köra bodyrock på 2 dagar. Det känns lite jobbigt. Gillar verkligen Zuzana och Freddys träning och kommer att sakna den! Avslutade dagens träning med 30 min cardio på crosstrainern.

Tycker det är lite synd att det inte blev någon jogging idag. Hade egentligen tänkt göra allt det andra plus jogging, men så blev det icke. Trots det känner jag att jag har haft en bra dag! Det blir ju så ibland att man planerar men så får man ändra om för att få det att fungera. Viktigt är väl att inte låsa fast sig i originalplanen som den enda rätta, utan att vara öppen för vad förändringen kan medföra. Planen för resterande delen av dygnet är att sova tills imorgon bitti. Behöver sova ifatt lite efter den här jobbhelgen som har varit. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D