lördag 22 januari 2011

Kläm in det nånstans

Vikt: 71,7 kg! Nedgång igen!

Idag har jag haft en fullspäckad dag och kväll och jag trodde att det skulle bli svårt att hinna med att träna överhuvudtaget, men det gick faktiskt! Var barnvakt åt systersonen samtidigt som jag tvättade, städade och lagade mat. Jag tänkte i mitt stilla sinne att nån träning, det varken hinns eller orkas med en dag som denna. Men så kände jag att nej, jag måste faktiskt eftersom jag inte tränade nåt igår förutom 75 min på crosstrainern i sakta mak. På eftermiddagen när sambon kommit hem så passade jag på, eftersom jag då hade en vuxen som kunde hjälpa till med barnpassningen Det blev att jag körde bodyrocks Beach Workout från 19/1 och Exercise Challenge Passionate Side Lunge Jumps från 20/1. Det svåra var dock att vara fokuserad då jag hade både en 2-åring som busade omkring och en hund som ville vara med mitt i alltihop, samtidigt som sambon spelade X-box. Det gick, men var ofokuserat vid sina tillfällen och jag tappade bort räkningen hela tiden kändes det som. Sen blev det 20 min cardio på crosstrainern också. Just det, jag var ute på en långpromenad med vovven och systersonen (i vagn) på tidig eftermiddag också. Får ändå vara nöjd med det. Misstänker dock att jag har gått upp i vikt till imorgon eftersom vi var ute och åt kvällsmat med några vänner. Hoppas inte, men räknar med det ändå.

En väninna ringde idag och frågade om vi inte skulle ta en joggingtur i parken imorn. Hon har tidigare frågat om jag vill springa Vårruset med henne och några till. För första gången i mitt liv funderar jag allvarligt på om jag inte ska ta och göra det! Ett enormt framsteg för mig! Såklart blir det spring imorn! Man måste ju förbereda sig! Håll tummarna för mig så rapporterar jag hur det gick efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D