lördag 22 januari 2011

Jogginguppdatering

Här kommer uppdateringen om min springdate med en väninna, som jag skrev om igår. Det blev av och vi joggade faktiskt hela vägen! Det känns toppen! Jag kände mig otroligt nog ganska stark och blev inte så slut som jag förväntade mig att jag skulle bli. Dessutom har jag träningsvärk idag, men det gick bra ändå. Det tar jag som en framgångsfaktor från min tidigare träning! Vi sprang 4,28 km på 33:49 minuter. Visst, det är inte världens snabbaste tid, men den känns superbra med tanke på att det var första gången på jag vet inte när sen jag sprang sist. Med träning kommer vi alldeles säkert att bli bättre också och träning planerar vi att få! Kanske redan på måndag eller tisdag i nästa vecka? Vi funderar på att springa ca 2 gånger/vecka fram tills Vårruset, en 5 km lång löparfest.

Jag känner mig fortfarande chockad över att JAG kan tänka mig, och till och med faktiskt ser lite fram emot, att få springa i en sån tillställning - jag som avskyr att springa!

Nu har jag tränat sedan den 5 januari (2,5 vecka), vilket inte är särskilt lång tid för de flesta, men för mig är det ganska länge. Man får väl i alla fall säga att det är en mycket bra början! Jag har gått ner ca 1,5 kg i processen samtidigt som jag har lyckats undvika att falla ner i frestelseträsket som är fyllt av godis och diverse andra onyttigheter. Jag tycker nog att jag mår bättre och är gladare än innan också. Jag hoppas verkligen och önskar innerligt att jag den här gången ska kunna hålla den här förändringen vid liv och inte falla tillbaka i mina gamla mönster! Det hade varit så synd om jag förstörde för mig själv ännu en gång... För ja, det är jag som är min egen största fiende...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D