tisdag 18 januari 2011

Utmaningar är till för att överkommas

Kom hem från 2 planeringsdagar med en övernattning idag. Innan vi åkte iväg kände jag mig orolig för hur jag skulle göra med träningen när jag var borta. Så igår när vi fick lite egen tid mellan möte och middagen på kvällen skulle de andra bada och basta. Jag drog mig istället tillbaka till mitt rum och tränade. Försökte kolla in träningen på bodyrock på min telefon, men det funkade inte. Istället fick det bli fri träning. Körde i 30 minuter, men kände att jag inte var klar, så det fick bli 30 min till. Totalt blev det 1 timme och det kändes toppen! Körde på hårt så svetten sprutade!

Vi var på ett mycket härligt hotell på planeringsdagarna! Maten där var helt underbar! Jag försökte hålla mig till endast mat och inte mjukt bröd, vilket inte var lätt när det serverades så mycket gott. Efter varje måltid fanns det kaka av något slag. Jag tog frukt till fikat och ingenting efter luncherna. På kvällen igår serverades en 3-rätters middag. Funderade fram och tillbaka hur jag skulle göra. Skulle jag äta eller avstå efterrätten? Sen tänkte jag att det inte får gå till överdrift heller och att jag ju hade undvikit det onyttiga under hela dagen. Är jag för rigid i att undvika godis och liknande kommer det att slå tillbaka på mig. Det gäller att välja sina tillfällen då man låter sig falla för frestelsen och den här sociala situationen tycker jag är ett sådant tillfälle.

Sedan över till idag. Jag var rätt slut när jag kom hem från planeringsdagarna. Återgång till vardagen är dock oundvikligt om livet ska funka. Hunden fick en promenad, sen var det bara att laga kvällsmat. Kände inte för det, men det är lika essentiellt med kosten som träningen.

Efter maten blev det träning, äntligen! Gjorde bodyrocks Workout Mash Up! Grand Theft Booty + Counter Strike Workouts från 17/1 och sen blev det cardio på crosstrainer i 20 min. Tog i mer än vanligt på crosstrainern tycker jag nog. Workouten försökte jag mig på i svår nivå, förutom mittendelen. Kan inte göra vanliga push ups. Skillnaden när jag gör övningarna jämfört med Zuzana är dock stor. Jag kan inte gå ner lika djupt som hon kan och inte heller sträcka ut i raka ben. Är för otränad och ovig. Får försöka bli duktigare på att stretcha, är riktigt dålig på det.

Imorgon jobbar jag min första kväll för året. Det är något jag känner oro för, dels pga att jag brukar vara ändå sämre på att äta regelbundet då, dels för att jag inte vet om jag kommer att hinna träna som jag vill. På kvällen blir det nog för sent, så det är bara morgonen kvar. Det här första kvällspasset kan bli avgörande för min fortsatta träning och jag hoppas att jag klarar av denna utmaning också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D