måndag 3 januari 2011

Måndagen då det var dags att ta nya tag

Började dagen med lite vägning och mätning:
Vikt: 73,3 kg (mer än igår...)
Midja: 88 cm
Lår: höger 64 cm, vänster 65 cm
Vader: höger 39 cm, vänster 40 cm
Höfter: 102 cm
Rumpa: 106 cm
Byst: 100 cm
Överarmar: höger 32 cm, vänster 33 cm

Jag tycker det är rätt intressant att högersidan konstant är 1 cm smalare än vänstersidan. Det osymetriska i min kropp är i alla fall symetriskt, haha! Undrar om det kan bero på att jag är högerhänt och använder den sidan mer och därav är mer "tränad" på min högersida?

Jag har använt mig av Runkeeper 2 ggr idag. Morgonpromenad med vovvsingen samt promenad till stan för att fixa ett ärende. Några hundpromenader till blir det nog. Tycker det är rätt kul att kunna se hur långt jag har gått och hur många kalorier jag har förbrukat. Gillar appen!

En bodyrocker kan jag inte kalla mig än. Dom har inte postat dagens workout på sidan, så jag vet inte om jag ska skita i det eller om jag ska göra gårdagens utmaning. Fast den handlade om att hoppa hopprep, något som det inte direkt finns plats för i lägenheten. Utomhus är det svinkallt och isigt, så där går det inte heller. Jag kanske bara kan hoppa vanligt istället? Vi får se, det första jag måste ta tag i är att äta någonting, är hungrig, kuuuurrrrrrrr i magen!

... Det blev ingen bodyrock för mig idag, dock blev det 3 längre promenader istället, varav en var med fotvikter för få lite workout känsla i det hela. Bättre än ingenting tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D