tisdag 11 januari 2011

Första träningen efter jobb

Vikt samma som hur länge som helst känns det som (72,9 kg).

Har varit ute på två raska promenader à 40 minuter, en på morgonen och en på lunchen. Det känns bra! Efter jobbet tränade jag när jag kom hem. Kände mig lite stressad eftersom jag skulle iväg sen igen och vara borta hela kvällen. På bodyrock var det ett riktigt jobbigt pass som gällde (Cherry Cherry Boom Boom Workout från 10/1)! Jag klarade inte av det... Det var mycket pga all tyngd som var på handlederna i övningarna. Jag har väldigt svaga handleder och fick ont. Jag gav upp också, vilket kändes som ett misslyckande. Tränade 12 minuter av 24 i den enklare versionen och gjorde 10 min cardio på crosstrainern istället för 20. Hade jag tränat längre så hade jag nog inte hunnit både duscha och äta mat, så på så sätt var det ju bra. Behöver ju hålla koll på kosten och försöka äta regelbundet.

Sambon har hittat en intervalltimer på internet som kan hjälpa mig att träna själv, utan hans hjälp med tidtagning. Han googlade och vips hade jag en i datorn! Mycket bekvämt! Zuzana använder intervalltimer mycket i sina workouts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D