tisdag 25 januari 2011

Trött och viktlös

Det har blivit nästan en rutin för mig att komma upp på morgonen och sätta mig med datorn för att skriva ett litet inlägg om morgonens tankar. En mysig ritual i vintermörkret.

Påtal om ritualer så har jag inte heller vägt mig idag på morgonen. Jag funderar starkt på att försöka undvika att väga mig tills på måndag i nästa vecka. Det är lång tid och jag vet inte om jag klarar det, för att väga mig när jag har vaknat har blivit en morgonritual, en slags viktkontroll. I andan att inte fokusera så mycket på vikten tänkte jag dock att just den ritualen skulle undvikas. Det känns som om jag har glömt nåt när jag inte väger mig, plus att jag ju är nyfiken/bävar för vilken vikt jag ska ligga på. Nu ska det bli spännande att se om jag klarar av att hålla mig borta från vågen i en hel vecka!

Jag la mig ju lite tidigare igår för att försöka få min sömn att fungera bättre. Låg en stund på spikmattan innan jag somnade (eller, jag somnade visst på spikmattan först). Idag känner jag mig dock väldigt trött fastän jag sov längre än exempelvis igår. Jag fick inte in mina 8 timmar, men nådde nog närmare 7 tim i alla fall. Jag måste fortsätta försöka lägga mig i mer tid på kvällarna, få in en bättre rutin på det. En sak jag har märkt de senaste morgnarna är att mina händer sover när jag vaknar. De gör inte ont eller så, men det hela gör mig lite orolig. Jag hoppas innerligt att jag inte har karpaltunnelsyndrom! Jag tänker att det kanske beror på att jag tränar som jag gör och att jag behöver mer massage i axlar osv. för att få ett bättre blodflöde, plus att jag brukar sova med händerna uppe vid huvudet vilket kanske orsakar att blodet har svårare att pulsera ut i fingrarna. Ska försöka komma ihåg att somna med en annan handställning, hur nu det ska gå till.

Men, allra först ska jag ta tag i min dag! Dags att ta en promenad med vovven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D