måndag 17 januari 2011

Skylla på något

72,6 kg (igen)... WTF! Varför? Jag tränade igår. Jag åt inte en massa onyttigt, endast 2 bitar 70 procentig choklad från Lindt efter kvällsmaten. Vad är min vikts problem egentligen?! Beror det på att jag har sovit i max 5 timmar inatt? De tre benen - kost, motion och sömn. Är det där det felar?! Jag har hållt på nu med det här i 2 veckor, jag vill se resultat! NU! Men, nejdå, icke sa nicke, då ökar vi 200 g igen! Blir förbannad! Och idag ska jag iväg på planeringsdagar med jobb. Hur ska jag kunna få in min träning då? Det oroar jag mig lite för. Har med mig träningskläder och tänker att jag väl får hoppa runt lite på rummet efter arbetstid. Vill inte heller förstöra genom att äta nåt dumt. Men, ikväll kommer det att bli nån typ av efterrätt till maten också. Får se hur jag agerar då. Har ju inte stoppat i mig en massa onyttigt på 2 veckor nu.

Om det nu är det här med sömnen som är problemet så måste jag isåfall lära mig att gå och lägga mig i tid så att kroppen hinner bearbeta det jag har gjort under dagen ordentligt. Jag vet att jag egentligen mår bäst av att sova 8 timmar på en natt. Jag får helt enkelt omprioritera här hemma på kvällarna och försöka gå och lägga mig i tid, vilket innebär att jag behöver gå och lägga mig kl 21.30 om kvällarna dom dagarna jag ska gå upp kl 5.30. Det här kommer inte att bli lätt, det kan jag tala om. To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D